איך זה עובד?

גישת החיפוש בנויה משלושה רבדים שמאפיינים כל חיפוש באשר הוא:

  1. סוג המחפש - איזה מחפש אני כלומר מהי האסטרטגיה  בה אני משתמש לקבלת החלטות. החיפוש מדבר על מספר דמויות של מחפשים שלכל אחד יש אסטרטגיית חיפוש ייחודית או בעצם אסטרטגיה להתנהגות בעולם. כך האדם מוצא את עצמו באחד מסוגי ה"מחפשים". לאחר שהבין איזה מחפש הוא, עולה השאלה האם המחפש הזה יוביל אותי אל היעד או שמא עלי לשנות או לשלב מחפש נוסף.
  2. כלי החיפוש - לאחר שהאדם סיווג עצמו למחפש, הוא ממשיך לעבוד עם הדמיון בכדי לבדוק האם בחיפושיו, הוא משתמש בכלי חיפוש מתאימים (או, שדווקא מנסה שוב ושוב לקבל החלטות ולהשיג את מטרותיו בכלים שאינם יעילים לו).
  3. מקום החיפוש -  האם אני מחפש במקום הנכון (או אולי אני משקיע מאמצי חיפוש ניכרים במקום בו לעולם לא אמצא). והאם היעד הסופי של החיפוש, מה שאני רוצה להשיג, הוא אכן מקדם ומתאים.

אחרי שהאדם הבין את כל אלו, הוא חוזר ומבין האם המחפש המאפיין אותו יכל להגיע ליעד שהוא רוצה, או שמא הוא צריך לאמץ מאפיינים של מחפשים אחרים?  האם לאחר שאימץ את התכונות של מחפשים אחרים, הוא צריך ליעל את הכלים ואת מקום החיפוש. השילוב של שלושת הרבדים הופך את התהליך ליעיל, משימתי ופשוט לביצוע.

גישת החיפוש מאפשרת למחפש בכל שלב, להבין את הכלים איתם הוא מתמודד במציאות, ליעל אותם, ולממש את המטרות אליהן הוא שואף.

מעבר לכך, החשיפה לסוגי מחפשים מאפשרת לו חשיפה למגוון אסטרטגיות חיפוש שונות, אימוץ אסטרטגיות ממחפשים אחרים וויתור על אסטרטגיות לא יעילות המאפיינות את המחפש שלו.

הידע שרכש המחפש בתהליך נשאר איתו ומשרת אותו גם בהמשך חייו.
מדובר בתהליך קצר ופשוט ליישום ועם זאת בעל השפעה עמוקה ומתמשכת.

לאחר שהאדם מבין את שלושת הרבדים ומוצא את עצמו בתוכם,  לא זו בלבד שהוא  מגיע ליעדיו הוא מקבל הבנה עמוקה יותר של עצמו והאחרים בסביבתו ומגוון כלים שיאפשרו לו לאבחן לבדוק ולייעל את עצמו, בכל מטרה אותה הוא ירצה להגשים בעתיד.

גישת החיפוש נותנת מענה לקושי נפוץ: הצורך לקבל החלטה כשאדם מצא בצמתי חיים או סתם בשגרה היומיומית.